2014年5月16日金曜日

本多さんがやってきました!

 こんにちは、ミスターです。

 Hello, this is MALT.

 今年度からつくばに行っている本多さんが打ち合わせにきました。

 Honda-san visited MALT to have a meeting.

 She was living in MALT until last March.
 

 Be10、Al26の加速器質量分析について私が書いた原稿が届いたところだったので、さっそく一部プレゼントしました。
 喜んでいただけて何よりです。

 I gave her a introductory article written about accelerator mass spectrometry for Be-10 and Al-26. It made her happy.
 I have not labored on writing in vain.


 お昼には一緒に根津駅近くのお店を開拓しました。なかなか雰囲気のいい店。

 本多さんが頼んだ大アジ定食のアジが、その名に恥じぬ見事な大きさでした。

 We went to a restaurant near Nedu station for lunch.
 Honda-san ordered a "Big mackerel lunch", and the name is the honest truth.

コメントを投稿