2016年3月22日火曜日

中村先生最終講義 Nakamura Sensei's Final Lecture.

こんにちは、ミスターです。
Hello, this is MALT.

名古屋大学宇宙地球環境研究所の中村俊夫先生の最終講義を聴講してきました。
Prof. Toshio Nakamura delivered his final lecture in Nagoya University.




中村先生と年代測定センターの軌跡に加えて、今後の課題についてもお話されました。
He talked about a history of Nagoya Univ. Center for Chronological Research and his work he have done so far, and moreover future tasks.


お疲れ様でした!
Thank you very much!

続いて、記念パーティーが催されました。
After the lecture, a party was held.


...

...


大勢の人が集まりました。これは楽しそうだ。
Many people congregated.


こういう時って隅に溜まりがちですよね。
Population density is liable to be increase in the corner of the room.


司会の大森さんです。
M.C. Omori.


中村先生の挨拶。
Nakamura-sensei's speech. Very moving.


驚きの贈り物。抱えて帰っていく姿が面白かったです。
Surprising present.


次回へ続く。。。


...

コメントを投稿