2023年12月25日月曜日

2023年の思い出 東海村合宿編 Nuclear Professional School Tour

こんにちは!

Hello, this is MALT.


2023年の思い出 最後はは東海合宿について。

Memories of 2023 part 6 is about a seminar camp in Tokai village.


8月に松崎研の学生を連れて東海村にある原子力専攻に行きました。

原子力専攻の先生方に施設を案内していただくという贅沢なツアーです。

In August, we went to Tokai Campus and was given a tour of the facilities by professors.


ぞろぞろ
Campus tour

長谷川先生に解説していただきました。
Hasegawa-sensei's explanation and Yang-kun's translation.


重照射研究設備HITにあるタンデム加速器
There are two tandem accelerator in Tokai Campus.

こちらもタンデム加速器。懐かしのRAPID。
This accelerator, called RAPID, was once located in Asano Campus.


JAEA東海のドデカいタンデム加速器(18MV!)の建屋も見えました。
There is another huge tandem accelerator in Tokai village.

近くの居酒屋で懇親会も行いました。
The man on the right side is not a clerk of this izakaya but an associate professor of University of Tokyo.


原子力専攻も弥生宿舎も堪能できてとてもよかったです。

We enjoyed Tokai Campus fully. Let's hold this tour again!


さてさて、今年は加速器のトラブルが多くて大変な一年でした。

年内の投稿はこれが最後です。良い年をお迎えしたいものです。

コメントを投稿