2019年11月18日月曜日

第32回タンデム研究会 the 32nd Meeting for Tandem Accelerators and their Associated Technologies

こんにちは、ミスターMALTこと松崎浩之です。
Hello, this is MALT.

東アジアのAMS研究者が一堂に会するEA-AMS8の開催が間近に迫ってまいりました!
今回は名古屋大学で開催されます。皆様にお会いできるのが楽しみですね。
The holding of EA-AMS 8, The 8th East Asia Accelerator Mass Spectrometry Symposium, is coming close.
It will be held at Nagoya University.

EA-AMS8公式ウェブサイトはこちらです。
For details of EA-AMS 8, please visit following web site:

すっかり前になってしまいましたが、7月には神戸大学にてタンデム研究会が行われました。
国内のタンデム加速器を有する施設・機関が一同に会して、お互いのトラブルを相談・共有するという非常に実用的な研究会です。
In July, "the 32nd meeting for tandem accelerators and their associated technologies" was held at Kobe University.

深江キャンパスで開催されました。
Tandemaholics.



...
...



神戸商船大学時代から引き継がれしタンデム加速器です。
This tandem accelerator was installed in 1996.

1.7MVタンデム加速器
1.7MV Pelletron with 6 beam lines.

見学があるからかもしれませんが、大変見事に整頓されていました。見習わなきゃ。
The accelerator room is in a good order. It is impossible for us.

懇親会
Party in the foyer.

今回の写真はなぜか上から撮ったのばかりになってしまいました。
Out of all the dishes that I have eaten at this kind of party, they were one of the most delicious dishes.

すみません。。。


コメントを投稿