2019年10月9日水曜日

MALT一般公開のようす

こんにちは、ミスターです。

Hello, this is MALT.

この数ヶ月の間、トラブルも多くありましたが、ようやく加速器が動き始めました。
We had many troubles with our accelerator these past few months, but finally it started to work well.

落ち着いたところで、この前お知らせした総合研究博物館のハンズオンのようすをお伝えしたいと思います。
So, here is the report of MALT Hands-on tour held in August.


良い機会なので、加速器や加速器を用いた応用研究を紹介するパネルを作ったり、ハンズオンということなので、検出器やAMS試料(隕石・鹹水など)を展示したりしてみました。

We made posters about accelerator system and application research and exhibited detectors and AMS samples (meteorite, brine, etc.).

And cleared up. 

Si Semiconductor Detector (実物)



...
...


2日間のはじめの内は、あんまり人が来なくて暇でしたが、博物館本館のMALTの息がかかった人たちがたくさん宣伝してくれたらしく、徐々にお客さんも増えて最終的にはかなり盛況になりました(浅野キャンパスの割には)。
 
As a result, more than 40 people visited MALT.
Not only high school students but also many students from this university participated in this event.


案内係フル回転
There were 5 guides.

ポイントごとに説明ポスターを配置
Prof. Matsuzaki fulfilled his duty as a guide.

この際、友達やお父さんも呼んで案内してみた。
Niihara-san fulfilled his duty as an adman.

8月の猛暑の中、わざわざMALTを見るためだけに浅野キャンパスにきてもらってありがたいことでした。

おつかれさまでした。
Yamagata-san was guiding all two days.

コメントを投稿