2017年11月20日月曜日

同位体比部会の話 Organizing Isotope Ratio Mass Spectrometry 2017

こんにちは、ミスターです。
Hello, this is MALT.

今年の同位体比部会の実行委員は長谷川先生とわたくしマツザキが務めました。
Hasegawa sensei and I acted as organizers of The Meeting of Isotope Ratio Mass Spectrometry in 2017.

実行委員挨拶。
Opening address.


何やかやでバタバタしている内に開催時期がグイグイ迫ってきたり、

バタバタの大きな要因。

開催場所が大学からかなり離れた場所で準備が不十分だったりしましたが、

朝の渋滞のため、実質4時間。

研究室メンバーや熱川ハイツの職員の方々の奮闘があり、何とか無事に閉会しました。
Thanks to the cooperation of many people, we had finished the meeting without a hitch.


各研究室員による打ち合わせの様子。
Making arrangements for the meeting by each labo's member.


...

...



 集合写真や、発表の写真は宮内さんが撮ってくれました。
Miyauchi-san took group photo and presentation photos.

集合写真を撮る人の写真。
Taking group photo.

集合写真を撮られる人の写真。
Being taken group photo.

同位体比部会の写真はGoogleフォトで共有する予定です。しばしお待ち下さい。
Photos taken during the meeting will be shared online.


人手不足の結果、騙し討ちのように参加させられて、度重なる買い出しや発表のトリをさせられた人もいました。
Yamagata-san filled his role of the last presenter.

トリを務めたアルファロメオの人。
And he acted as a driver to buy groceries or something.



陰の実行委員長と伊豆諸島。
Kusuno-san and Izu islands.

コメントを投稿