2016年10月7日金曜日

9月の来訪者 Visitors in September

こんにちは、ミスターです。

Hello, this is MALT.


こんにちは、ミスターです!

木島くんのお父さんから美味しいブドウが送られてきた嬉しみを表現してみました。

Kijima-kun's father sent various kinds of grapes to us! Thank you very much!


ブログの更新を怠っている間にもいろいろな方が研究のためいらっしゃいました。

Many researchers visited MALT while I was neglecting to upload this blog.



...

...



まずは松四軍団です。

ホワイトボードに残されていた松四さんの板書はきれいだった。

They are Matsushi-san and his companions, Masuda-san and Tsuji-kun.





教養学部の角野先生と院生の桜庭さん。

水サンプルの前処理を大量にやっていました。お疲れ様です。

Sumino-sensei and his student, Sakuraba-san.

Sakuraba-san is tough enough to treat a large number of water sample.




川女のスーパーサイエンスな高校生と三四郎池でサンプリングしました。

大量の蚊にたかられていました。サンプリングは長袖長ズボンが必須ですね。

We took air samples around Sanshiro-ike pond with high school students.

They got a lot of mosquito bites, but I was safe.


ちなみに、傍らにいた30代の2人には全然蚊が寄ってきませんでした。

高校生を生贄にしたみたいで申し訳ないことです。


コメントを投稿